kärnverksamhet

Idag sitter jag igen på Starbucks i Istanbul och jobbar...

Starbucks får ofta kritik för att d är tråkiga och bara serverar samma sak värden runt och att det inte är bra... men jag vill påstå att de är bra på att göra samma sak världen över, sen om man inte gillar det kan man gå ngn annanstans. Idag tänkte jag nytt, jag tänkte, jag provar turkish coffee som de hade här på SB. Det var det dummast jag har gjort på läääänge. Turkiskt kaffe är som bekant likt det norrländska, kokkaffe men utan att hälla bort sumpen, fast den här stackars killen fick det nog om bakfoten. Meningen är att man ska få en kopp med lika delar kaffe och sump, man dricker det översta och lämnar resten. Jag fick en hel kopp med resten... Starbucks är bra på att göra samma sak världen över, de är inte bra på att anpassa sig till lokala kulturer... Jag gick tillbaka och beställde en Venti Cinimum Dolche Mocca Latte med extra vispgrädde.... jag är skadad...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0