Vad vanliga människor tänker... och andra...

Läste just på en kompis blogg om hur han inte reagerar på konstiga saker som bilar som gör olagliga vänstersvängar på motorvägar, brist på bilbälte osv...

Samme man och jag var i Istanbul för inte så länge sedan och när vi tar en taxi och ger chaffisen adressen så ler han och säger Evet (betyder ja på turkiska) sen kör han till flygplatsen, hämtar upp en poolare som ska köra oss han sätter sig i passagerarsätet. Rätt vad det är så är vi uppe på motorvägen och scout som jag är kan jag ana att vi kör åt rätt håll. Helt plötsligt stannar chaffisen bilen där motorvägen delar sig i två. Han stannar i refugen, bilarna kör förvi i typ 80 och orginal chaffisen vänder sig om och säger. "Goodbye, get off..." den lilla konstpausen är inte så lång i verkligheter, men dock... sen säger han igen " I get off, good bye" och kliver av....

min kolega och jag var lite lätt skakis, sen kom vi fram bara en timme senare än det var tänkt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0