Bloggar som reklam

Jag trodde länge att hela iden med att läsa en blogg istället för en krönika är att bloggen inte är beroende av någon annan typ arbetsgivare... (som ägs av politiska partier eller andra stora makthavare... )

Tydligen så verkar det som om stora bloggar som till exempel blondinbella.com får stora summor pengar för att nämna märken och ställen i sin modeblogg, hur oberoende är det då? Hur viktigt är det frö L'oreal att synas i en blogg hos en människa som är så svag att hon nämner deras namn upprepade gånger för 10 000 Sek? jag vet inte.. men jag får inget betalt och är lite bitter för det...

Kommentarer
Postat av: Ilir

Det sjuka med alla de dar personerna ar att de skriver sa otroligt javla trakigt. Har forsokt att lasa en san blogg men fick sana sjuka funderingar pa att skjuta mig sjalv sa jag var tvungen att sluta. Blondinbella faller under samma kategori som Madonna, Poch Spice och alla andra liknande manniskor som lyckats manipulera folk till att uppmarksamma det de gor och fa betalt for det.

2008-04-16 @ 10:23:24
URL: http://lepricon.blogg.se
Postat av: Erik

Å andra sidan nämner du mest bara Dilbert..

2008-04-17 @ 15:27:25
URL: http://styleeicon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0